פרשת חקת

פרשת השבוע, פרשת חקת

לחצו כאן למעבר

שבת שלום!

אלון בלוך וצוות פרשנון yes

משמעות ארוכת טווח לדיבורים ומעשים

בפרשתנו (אנחנו בספר במדבר בפרשת חקת) ישנם כמה נושאים, הנושא הכי מדובר הוא כמובן פרה אדומה אבל יש כמה נושאים שההשלכות שלהם היו ארוכות טווח:

1. "לָמָה הֶעֱלִיתֻנוּ מִמִּצְרַיִם לָמוּת בַּמִּדְבָּר" – אחרי מות מרים העם מתלונן על מים, ה' דואג לנו (ואפשר לראות את זה להלן במעשה השלישי) עם ישראל הפסיד בעקבות התלונה הזו בתי אב שלמים שיכלו להוות היום חלק גדול ואינטגרלי מעם ישראל.

2. "וַיַּעַשׂ מֹשֶׁה נְחַשׁ נְחֹשֶׁת וַיְשִׂמֵהוּ עַל הַנֵּס" אותו נחש נשאר סמל עד ימי חזקיהו: "וְכִתַּת נְחַשׁ הַנְּחֹשֶׁת אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה כִּי עַד הַיָּמִים הָהֵמָּה הָיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מְקַטְּרִים לוֹ וַיִּקְרָא לוֹ נְחֻשְׁתָּן" 

3. "וַיָּרֶם מֹשֶׁה אֶת יָדוֹ וַיַּךְ אֶת הַסֶּלַע בְּמַטֵּהוּ פַּעֲמָיִם" אז כמו שאמרנו אחרי שמרים הסתלקה מהעולם העם דורש מים וה' מצווה את משה לדבר עם הסלע, האחים לבית עמרם לא ממש מבצעים את הציווי. התוצאה של מעשה זה הייתה שמשה ואהרן לא זכו להיכנס לארץ, (על מותו של אהרן בהר ההר אנחנו קוראים כבר בפרשה זו, על מותו של משה בהר נבו נקרא בסוף חוימש דברים בפרשת וזאת הברכה).

4. "וַיֹּאמֶר אֵלָיו אֱדוֹם לֹא תַעֲבֹר בִּי פֶּן בַּחֶרֶב אֵצֵא לִקְרָאתֶךָ", "וַיִּסְעוּ, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיַּחֲנוּ בְּעַרְבוֹת מוֹאָב מֵעֵבֶר לְיַרְדֵּן יְרֵחוֹ", אמנם הקטע עם מואב קורא בפרשה הבאה אבל כבר אצלנו אפשר לראות רמזים לסיפור, התוצאה היא שהיום (היום ממש דווקא לא: במשנה מסכת ידים ד ד, יהודה גר עמוני מותר לבוא בקהל ויעו"ש)

אם כן, ראינו שלדיבורים ומעשים שלנו ישנן השלכות (ל40-2500 שנה +-), וכדאי להזהר בהם...        

שבת שלוםwink

תגובות עבור עמוד זה: (פרסם תגובה)

לא נמצאו תגובות עבור עמוד זה.
פרסם תגובה

dvartorah.ooil.co נבנה בשירות פריסייט בניית אתרים בחינם

תודה על גלישתכם