פרשת קדושים

השבוע מדברים על הצדק (הא לך מוקי)

לחצו כאן למעבר

שבת שלום!
אלון בלוך

טקסט:

"מֹאזְנֵי צֶדֶק אַבְנֵי צֶדֶק אֵיפַת צֶדֶק וְהִין צֶדֶק יִהְיֶה לָכֶם"

הפסוק חוזר על המילה צדק 4 פעמים. במהלך הדורות התחבטו פרשנים בשאלה: "למה?" למה חוזרים על הפסוק 4 פעמים? התשובה המקובלת (וכנראה הנכונה) היא שצריך להקפיד בכל אחד מהמקרים על צדק ובצורה מדויקת. אני רוצה להשוות לבראשית: (ט"ו ט' למניין טעותם) "וַיֹּאמֶר אֵלָיו קְחָה לִי עֶגְלָה מְשֻׁלֶּשֶׁת וְעֵז מְשֻׁלֶּשֶׁת וְאַיִל מְשֻׁלָּשׁ וְתֹר וְגוֹזָל" שם אברהם לוקח 3 דברים משולשים וכאן הכול מרובע, אז לי זה מרגיש כמו סימוך לכך שמצוות הצדק היא מצווה הרבה יותר חשובה ממצות הכנסת אורחים שיותר חשובה מהקבלת פני שכינה (שבת דף קכו') "אמר רבי יוחנן גדולה הכנסת אורחין כהשכמת בית המדרש, דקתני מפני האורחין ומפני בטול בית המדרש. ורב דימי מנהרדעא אמר יותר מהשכמת בית המדרש, דקתני מפני האורחין והדר ומפני בטול בית המדרש. אמר רב יהודה אמר רב גדולה הכנסת אורחין מהקבלת פני שכינה, דכתיב 'ויאמר אדני אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבר וגו'" ע"כ ויעו"ש. יהי רצון שנזכה כולנו לקיים גם את מצוות הכנסת אורחים, גם את מצות הצדק, גם את מצות הקבלת פני שכינה ושתהיה לנו שבת שלום.

 

לחצו כאן להרשמה לרשימה:

תגובות עבור עמוד זה: (פרסם תגובה)

לא נמצאו תגובות עבור עמוד זה.
פרסם תגובה

dvartorah.ooil.co נבנה בשירות פריסייט בניית אתרים בחינם

תודה על גלישתכם